Komplot bersama geng pancing baru-baru ini menghasilkan trip memburu siakap di kota belud. Bersama Awang Lam ( Ketua trip ari tu selaku owner blog geng joran ), Azizi ( otai siakap ), Shiam ( geng baru ) dan saya sendiri antara yang menyertai trip pada hari tu. Lokasi ini telah dikenal pasti sebagai Lubuk Rahsia bagi siakap merah dan belum pernah dicemari kaki2 boom, kaki2 tuba maupun si pukat man..

Bertolak seawal pagi sampailah kami berkampung di lubuk tersebut sehingga petang hari menanti kemunculan sang siakap merah. Malangnya keadaan air pada masa tersebut kurang mengizinkan kami untuk menaikan mahluk bernama siakap merah. Walaupun lubuk tersebut diketahui tidak mengira waktu pasang dan surut ( Mesti ada yang kurang percaya, lebih lebih lagi kalau saya katakan lubuk tersebut berada 5 km daripada muara sungai ), namun akibat tali air sawah yang dilepaskan mencemarkan sedikit sebanyak kawasan mainan sang siakap merah. Berkat penantian yang tidak berbelah bagi, hasilnya kami berjaya menaikan seekor ikan diburu pada masa-masa terakhir trip tersebut.

Walaupun hasilnya kurang memuaskan, namun kami tetap berazam akan return sekali lagi untuk menumpaskan si siakap merah pada masa datang.. Nantikan trip seterusnya..

Satu-satunya siakap merah pada trip hari tu

Antara ikan diperolehi bulan-bulan dan Ketutu ( Pancingan pak Saip ) Siakap pula sangkut pada joran Lemax pedang Merah ku

4 Comments:

  1. CathJ said...
    ui...besar tu!!!
    Awg Lam said...
    dapat ketam pun sedap juga terus otai azizi bakar tu..heheheh
    CathJ said...
    Wah besar nya!!!
    Unknown said...
    Dmana 2..kac kongsi kongsi bah

Post a Comment




 

© 2009 Copyright Tuyanfc.blogspot.com Web Team All Rights Reserved | Web Versi 1.0 Design By HardLena.ORG | Best Viewed With IE v7 (1024 x 768)