Trip yang di atur oleh saudara Ipin (kenalan dari KPN) dan disertai oleh saudara Realsnail (KPN) telah terlaksana juga. Dan hari tersebut merupakan lesen pertama bulan-bulan a.k.a Tarpon yang ku perolehi selama bergiat dalam dunia casting, ianya juga merupakan rekod kedua ikan ku perolehi untuk sesi casting.

Jam 4.00 ptg aku sudah terpacak di lokasi, walaupun kelibat 2 lagi rakan belum kelihatan. Namun acara tetap di teruskan. Gewang popper macro digunakan untuk menduga ikan bulan yang sememangnya sudah di target dari awal perancangan trip tersebut. Kurang dari 20minit aku melimpar dan mengayakan popper (walaupun kaedahnya aku pun tak tau betul atau salah, cuma belajar dari menonton DVD sirip sebagai bahan rujukan) akhirnya popper kenit ku disambar sang bulan. Walaupun saiznya tidak la sebesar mana namun masih dapat dirasai mainannya apatah lagi menggunakan set ringan, aksi lompat melompat di biarkan seketika untuk melayan keseronokan memancing sang bulan. 2 minit kemudian barulah ikan di naikan untuk melucutkan mata kail seterusnya aksi sesi bergambar di lakukan sebelum sang bulan di lepaskan semula.

Ikan : Bulan-bulan
Berat : 300 gram
Gewang : Popper kenit (dibeli di kedai jepun 1B, 5 ringgit je beb)
Masa : lebih kurang jam 4.20 ptg

4 Comments:

  1. CathJ said...
    Oww... kira besar juga ni... Best best...

    Oh nama dia ikan bulan2... Mmmm..
    Pisang said...
    hmm..tahniah kepada bro hardy..seharian time tu casting sendiri2 di pelabuhan..tapi teda juga dapat calling daripada bro
    Awg Lam said...
    tahniah hardy, dapat ikan bulan2 ni, tapi ikan ni banyak tulang tu..
    krist said...
    byk tulang pn tp rmai yg suka mkn ikn ni.....hehehe best jga tarikan ikn ni klu bsar....

Post a Comment




 

© 2009 Copyright Tuyanfc.blogspot.com Web Team All Rights Reserved | Web Versi 1.0 Design By HardLena.ORG | Best Viewed With IE v7 (1024 x 768)